Argentyński klub piłkarski chce sprzedawać bilety za kryptowaluty

Pocket

Klub, który wychował Maradonę, Boca Juniors, rozważa wydanie tokenów dla swoich fanów, aby móc prowadzić inwestycje za kryptowaluty. Już zorganizowano spotkania z czterema firmami kryptograficznymi. Wydanie tokena kibica pozwoliłby klubowi zebrać co najmniej 10 milionów dolarów.

Boca Juniors poszukuje możliwości wykorzystania kryptowaluty. Wszystko dlatego, że klub popadł w tarapaty. Przyczyn jest kilka: słabe peso argentyńskie sprawiło, że najlepsi gracze odeszli za granicę, a pandemia sprawiła, że piłkarze grali przy pustych trybunach. Brak przychodów z biletów, brak też szans na rozgrywki międzynarodowe. A ci gracze, którzy nie szukają już szczęścia w innych klubach, tacy jak Carlos Tevez, odchodzą na piłkarskie emerytury.

Kryptowaluty mogą napędzać futbol

Jak kryptowaluty mogą przydawać się sportowi? Klub, w tym wypadku piłkarski, emituje własną walutę – tokeny. Wirtualna waluta przechowywana jest w internetowych portfelach.

Jak pisze Buenos Aires Times, przedstawiciele klubu otrzymali już kilka propozycji. Jedna z nich pochodzi od czołowego twórcy tokenów sportowych Socios.com, który sprzedaje tokeny dla więcej niż 50 drużyn. Wśród klientów Socios.com jest FC Barcelona, Paris Saint Germain i Juventus Turyn.

Socios.com zaproponował wydanie tokena kibica, który pozwoliłby klubowi zebrać co najmniej 10 milionów dolarów. Klub analizuje, czy tokeny bardziej opłacałoby się rozprowadzać za pośrednictwem swojej fundacji czy też bezpośrednio.

Dwie inne firmy zaproponowały wydawanie tokenów, które umożliwiłyby korzystanie ze zniżek na bilety lub gadżety klubu. Jedna z firm jest zainteresowana sponsoringiem klubu i umieszczeniem swojego logo na oficjalnej koszulce zespołu. W tej chwili Boca Juniors ma umowę sponsorską z Qatar Airways. Wartość umowy – 6,5 ​​miliona dolarów rocznie.

Klub rozważa w tej chwili opcje każdej z transakcji, ale na razie odmawia podania szczegółów. Rzecznik Socios.com nie podaje żadnych informacji w tej sprawie, ale zapewnia Argentyna jest „rynkiem strategicznym”.

Serwis BAtimes.com przewiduje, że analizując dotychczasowe transakcje Socios.com, oferta tokenów dla Boca Juniors mogłaby przynieść klubowi 2 dolary za token w początkowej sprzedaży. Boca i dostawca tokenów prawdopodobnie dzieliliby równo zyski.

Zdjęcie El Grafico. Public Domain.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.