Pod wpływem nacisków opinii publicznej McDonald’s zamknął swoje restauracje w Rosji. Chodzi o 850 restauracji i 160 miliardów rubli wpadających co roku do rosyjskiego budżetu z tego tytułu.
Na stronie McDonald’s pojawił się komunikat:
Moskwa, 9 marca 2022 r. – W związku z obecną sytuacją McDonald’s informuje o czasowym zawieszeniu obsługi gości w swoich placówkach sieciowych. Biuro firmy będzie nadal działać jak zwykle. Firma planuje wspierać pracowników i nadal wypłacać wynagrodzenia, a także zobowiązuje się do wypełniania swoich zobowiązań wobec dostawców i partnerów. Fundacja Charytatywna Dom Ronalda McDonalda będzie kontynuować swoją działalność, realizując najważniejszą misję pomocy rodzinom z dziećmi.
Na stronie wciąż wiszą banery z cenami kanapek i zestawów, baner informuje o trwającym do 13 marca MacFeście. Można powiedzieć, że nic się nie zmienia.
Jak długo potrwa stan zawieszenia w Maku? Czy i kiedy korporacja podejmie dalsze decyzje – np. o zamrożeniu działalności lub przywróceniu jej?
Polscy internauci na razie nie zostawiają suchej nitki na korporacji. MCDonald’s zapewne od tego nie upadnie, a zmniejszenie obrotów nie zachwieje potęgą, ale czy ocieplany latami wizerunek da się łatwo odbudować? Czy „wspieranie rodzin z dziećmi” Fundacji Ronalda McDonalda wystarczy, by konsumenci zapomnieli, że dla globalnej firmy najważniejszy jest zysk?